Amennyiben a javítandó készülékének és/vagy alkatrészének lejárt a garanciaideje.
A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) a javítás árának 90%-át fedezi vény ellenében.
A javítást a NEAK közgyógyellátás keretén belül nem finanszírozza, tehát a javítás közgyógyellátásra nem felírható.
Fontos, hogy a vény felíráshoz érvényes TB-vel (Társadalombiztosítással) kell rendelkezzen.
Meddig tartanak a garanciaidők?
Fontos: a javítás nem újítja meg az eredeti garanciaidőt!
Garanciaidők
Processzor:az új készülék átvételétől számított 5 év
Akkumulátor: az új készülék átvételétől számított 1 év
Tekercskábel: az új készülék átvételétől számított 1 év
Mágnes: azúj készülék átvételétől számított 1 év
Könyök: az új készülék átvételétől számított 1 évig teljes áron lehet megvásárolni, utána vény felírása lehetséges
Töltő: az új készülék átvételétől számított 1 év
Elemajtó: azúj készülék átvételétől számított 1 év
Vezérlő (Távirányító): azúj készülék átvételétől számított 1 év
Mennyi és milyen javítást számolhatok el vényre?
A processzor kivételével minden alkatrész (alább felsorolt) évente egyszer javíttatható vényre. Ezen felül minden az adott évben történő javítás csak teljes áron lehetséges.
Példa: ha 2024 januárjában felírattam vényre 1 db akkumulátorjavítást, akkor ugyanannak az akkumulátor javítását csak 2025 januárjában igényelhetem ismét vényre, azaz 12 hónap elteltével.
Vényes javítás kizárólag a legutóbb kiadott beszédprocesszorra írható fel.
Példa: Upgrade esetén a régi beszédprocesszor csak teljes áron javítható.
Beszédprocesszor (5 év garancia leteltével):
Nucleus 8, Nucleus 7, Nucleus 6
Kanso 3, Kanso 2, Kanso 1
Osia 2, Baha 6, Baha 5
Nucleus széria – 12 hónapon belül egyszer az alábbi alkatrészek és mennyiségek javíttathatóak vényre. (Az alkatrészek egyesével is javíttathatóak vényre.)
Hogyan tudok vényt felíratni a javításhoz? (1. lépés)
A vény felíratása a felhasználó vagy gondviselő feladata és felelőssége.
Törvény szerint a javítási vényt kizárólag fül-, orr-, gégész szakorvos (klinika, kórház, rendelő, magánrendelő) vagy háziorvos (körzeti) írhatja fel.
A jogszabályi háttér, mely alapján háziorvos és kezelőorvos jogosult és köteles a GYSE javítást vényre felírni: 14/2007. (III. 14.) EüM rendelet
A törvény rendelkezik a vény kötelező formai követelményeiről. A hiányos vagy helytelenül felírt vény nem beváltható!
Törvény szerinti formai követelmények:
Amennyiben nem tudja a szériaszámot és/vagy a bekapcsolás dátumát az iroda@hearandgo.hu email címen, az ügyfél neve, TAJ-száma és oldal (jobb/bal) megadásával tud információt kérni.
Cím ellenőrzése: amennyiben címváltozás történt, kérjük haladéktalanul jelezzék felénk! Ez fontos a vényfelírás ellenőrzésében!
Oldal pontossága: amennyiben két oldali készülékkel van ellátva, kérjük duplán ellenőrizze le, hogy az oldal és a gyáriszám is helyesen legyen leírva, valamint hogy melyik oldalra igényli a vényes javítást.
Vény átvételi jogosultság:18 éves kor alatt a szülő/gondviselő jogosult a vény átvételére. 18 éves kor felett az ügyfél személyesen vagy a szülő jogosult az vény átvételére, amennyiben személyi igazolványával igazolja magát. Egyéb megbízott személy meghatalmazással és személyi igazolvány szám feltüntetésével veheti át a vényt.
Hogyan tudom ellenőrizni a felírt vény helyességét? (2. lépés)
A Cochlear Tudásközpont csapata két munkanapon belül segít Önnek ellenőrizni a felírt vény helyességét az alábbi módon. Ezért javasoljuk, hogy a vény felírásakor az itt bemutatott minták alapján mindenki ellenőrizze a részleteket, mert hibás vény esetén újra időpontot kell kérni az újabb (immár helyes) vény felírására!
Papíralapú vény esetében
Kérjük, a felírt papíralapú vényt befotózva minden esetben küldje el e-mailben az iroda@hearandgo.hu címre. Ha ez nem lehetséges, postán vagy személyesen juttassa el hozzánk a vény másolatát.
E-vény esetében:
Webes felületen ESZT Lakossági Portálján, mobiltelefonon az EgészségAblakban-ban tudja ellenőrizni az ön és/vagy gyermeke számára felírt E-Vényeket. Miután meggyőződött arról, hogy az e-vény felírásra került, kérjük telefonon vagy e-mailen jelezze, hogy a felírt vény helyességét a Cochlear Tudásközpont le tudja ellenőrizni.
Hogyan tudom megrendelni a Cochlear Tudásközpont által jóváhagyott (leellenőrzött) vény birtokában a javítást? (3. lépés)
Tétel megrendelése
Amint valaki felírt és általunk leellenőrzött vénnyel rendelkezik, telefonon vagy e-mailen (iroda@hearandgo.hu) keresztül tudja leadni a javítani kívánt tételeket.
Vényre kizárólag a Mennyi és milyen javítást számolhatok el vényre? pont alatt felsorolt tételeket és mennyiségeket lehet megrendelni.
Hogyan tudom átvenni a megrendelt és javított készüléket és/vagy alkatrészt? (4. lépés)
A termék üzletünkbe való beérkezésekor telefonon értesítjük Önt.
Termék átvétele kizárólag személyesen történik:
Munkanapokon: H-P 8.00-tól-16.00-ig.
1062, Budapest, Andrássy út 76. (Utcafronton lévő üzlet)
Fizetés: kézpénzzel, bankkártyával
Az átvétel feltételei
Ki veheti át?
A személy, akinek a vény szól / a szülei / hozzátartozó meghatalmazással.
Mit kell hoznom magammal?
Az eredeti papíralapú vényt, amelyen a beteg (vény megnevezés szerint) aláírása szerepel, az átvevő személyigazolványát. E-Vény esetén az ügyfél TAJ számával rendelkezzen vagy felírási igazolással.
A hibás alkatrészt vagy eszközt, melynek leadása kötelező.